یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی
سرخط خبرها

انهدام باند بزرگ پول شویی در کشور

  • کد خبر: ۱۲۱۰۸
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
انهدام باند بزرگ پول شویی در کشور
فیشینگ کاران ۱۸ ساله در مشهد، شیراز و تهران به دام افتادند
سیرجانی - گردانندگان باند بزرگ فیشینگ، کلاهبرداری و پول شویی در کشور با اقدام به موقع و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی به دام قانون گرفتار شدند.
ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که گزارش‌های بسیاری مبنی بر برداشت‌های غیرمجاز از حساب شهروندان به پلیس فتای استان اعلام شد و کارشناسان این پلیس تخصصی با هماهنگی مقام‌قضایی و فرماندهی سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی وارد عمل شدند.
مأموران در سیر مراحل تحقیقات به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهمان با تبلیغات فریبنده تحت عناوین خاص از جمله خرید شارژ ارزان قیمت و یا دوست یابی، افراد را به درگاه‌های پرداخت جعلی می‌کشاندند و پس از کسب اطلاعات بانکی، حساب آن‌ها را خالی می‌کردند.
در حالی که تحقیقات این پرونده ادامه داشت گزارش‌های مشابه دیگری هم از استان‌های تهران و فارس به دست تیم بررسی کننده این پرونده رسید که نشان از یکی بودن متهمان این پرونده داشت.
مأموران با طرح فرضیه فعالیت باندی متهمان این پرونده به بررسی‌های تخصصی خود در فضای سایبری ادامه دادند تا اینکه دریافتند متهمان پس از برداشت غیرمجاز از حساب طعمه‌های خود، سرمایه عظیمی از پول‌های سرقتی فراهم کرده اند و با انتقال آن‌ها به حساب‌های دیگر عملیات پول شویی شان را به نحوی انجام می‌دهند که پلیس و دستگاه قضایی در رهگیری پول‌های کثیف با مشکل روبه رو شوند.
اولین سرنخ از متهمان این پرونده در مشهد به دست آمد و مأموران با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و پسری هجده ساله را دستگیر کردند. متهم با هویت کاربری «کوالسکی» در فضای مجازی و هویت واقعی م. ج در بازجویی‌های تخصصی پلیس به جرمش اعتراف و راز کلاهبرداری‌های سریالی اش را فاش کرد.
در تحقیقات تکمیلی پرونده و اعترافات صریح این متهم مشخص شد که او با لایه‌های بالاتری از مجرمان حرفه‌ای در ارتباط است که با راه اندازی یک کانال تلگرامی، ۱۶۰۰ نفر از کلاهبرداران فیشینگ کار را دورهم جمع کرده اند و درگاه‌های پرداخت الکترونیک جعلی طراحی شده را در معرض فروش همگانی قرار داده اند. رهگیری مدیران این کانال تلگرامی اقدام بعدی مجریان قانون بود که منجر به شناسایی سرشاخه‌های این باند در تهران و شیراز شد.
به گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی بر‌اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بسیاری از برداشت‌های غیرمجاز در سطح کشور مربوط به این باند بوده است که پس از دستگیری سرشاخه اصلی باند، فیشینگر‌های مرتبط با او نیز شناسایی شدند و در سراسر کشور تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
سردار محمد کاظم تقوی بیان کرد: متهمان این پرونده، با توسل به ترفند هوشمندانه ای، از احاطه روبات‎ها بر اطلاعات درگاه‎های پرداخت الکترونیک استفاده و به عنوان یک ابزار جاسوسی، درگاه‌های جعلی طراحی می‌کردند. درحقیقت، مجرمان این باند، از یک ابزار ضدکلاهبرداری، برای کلاهبرداری استفاده می‌کرده اند.

دستگیری متهم اصلی قبل خروج از کشور
این مقام ارشد نظامی ادامه داد: یکی دیگر از متهمان اصلی این پرونده که به عنوان دیگر سرشاخه این باند مبادرت به تهیه حق امتیاز یک صرافی مجازی کرده بود و قصد داشت پول‎های نامشروع حاصل از فیشینگ و کلاهبرداری را به ارز دیجیتال تبدیل کند، قبل از دست یابی به نیت شوم خود در فرودگاه شیراز دستگیر و از او ۵۰۰۰ لیر ترکیه کشف شد.
سردارتقوی گفت: این متهم با اغفال خانمی توانسته بود به اطلاعات سجلی و هویتی او دسترسی پیدا کند و از آن اطلاعات برای خرید حق امتیاز صرافی مجازی استفاده کند. این فرد همچنین وظیفه اغفال افراد و تبلیغ درگاه‌های جعلی را در اینترنت و شبکه‎های اجتماعی برعهده داشته است.
رئیس پلیس استان با بیان اینکه در شرح اتهامات اعضای این پرونده، مجموعه‌ای از جرائم سایبری، اقتصادی و امنیتی دیده می‌شود، افزود: در شرایطی که استحصال اموال نامشروع حاصل اقدامات کلاهبردارانه بوده است، مجرمان به ارتکاب همین تخلف سایبری اکتفا نکردند و با استفاده از ترفند «حساب‌های واسط»، اقدام به سوء استفاده از اطلاعات حساب‌های بانکی هم وطنان کرده و مرتکب پول شویی نیز شده اند.
وی در پایان بیان کرد: دستگیر شدگان این پرونده همگی جوانانی با میانگین سنی ۱۸ سال هستند که پس از تشکیل پرونده راهی زندان شدند. تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->